Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آثار زیان بار تصمیمات قبلی کلیت اقتصاد را به سرازیری خطرناکی سوق می داد بورس 24 - قادر معصومی خانقاه، مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه در خصوص تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی مبنی بر...

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه: تصمیم ارزی بانک مرکزی به نفع همه به جز رانتخواران است

بورس24قادر معصومی خانقاه، مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه در خصوص تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در قیمت پایه کالاها گفت: این تصمیم از چندین جنبه مختلف اقدام بسیار مناسبی برای اقتصاد کشور است.

معصومی خانقاه افزود: واقعیت این است که مصرف کننده نهایی با قیمت ارز مبادله ای یا حتی بازار آزاد محصولات را خریداری می کند اما با اختصاص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی طی فرآیند تولید تا مصرف، رانت بزرگی بین خریداران دست اول تا فروشنده نهایی توزیع می شود.

وی به نقش تصمیم جدید ارزی در تولید اشاره کرد و گفت: عدم خروج منابع از تولید و حفظ منافع شرکت ها و تولیدکنندگان گزاره مناسب تری است و با این تصمیم، پیش بینی پذیری اقتصاد کاملا در دسترس خواهد بود.

او تصریح کرد: رشد تولید شاید به صورت مستقیم نه، ولی حتما متاثر از این تصمیم خواهد بود، البته مطمئنا شاهد افزایش عرضه محصولات در بازار به صورت شفاف و با نرخ های واقعی خواهیم بود.

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه در خصوص مدافعان ارز ترجیحی در اقتصاد گفت: افرادی که ادعای حمایت از تولید و اقتصاد کشور را دارد از ایجاد تقاضای مازاد، دلالی زائد و رانتخواری عده ای خاص حمایت نمی کنند و قطعا واقعی سازی و شفافیت قیمت ها، حامی تولید خواهد بود.

معصومی خانقاه در خصوص تاثیر تصمیم جدید بانک مرکزی در سودآوری صنایع نیز گفت: واقعی شدن نرخ هزینه و درآمد شرکت ها که منجر به افزایش توان بررسی و تحلیل عملکرد مدیران شرکت ها بر اساس واقعیت ها می شود نه براساس رانت ها و ظرفیت های ایجاد شده به دلیل قوانین و مقررات غیر منطقی، قطعا در ایجاد رویه صحیح و سودآوری شرکت ها اثرگذار است. 

او در خصوص شرایط بازار سهام پس از این تصمیم گفت: این موضوع هر چند خیلی مهم است، ولی جزء آثار جانبی و مثبت اینگونه تصمیمات به شمار می رود، چرا که آثار زیان بار تصمیمات قبلی نه فقط بازار سرمایه بلکه کلیت اقتصاد کشور را به سرازیری خطرناکی رهنمود می کرد که خوشبختانه آن رویه نادرست اصلاح شد. 

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط شفاف و بازار ساختار یافته متکی بر عرضه و تقاضا و با رعایت منطق بازار، سیاست گذار خیلی راحت تر، درست تر و به موقع تر می تواند اتخاذ سیاست کند که در صورت وجود نظام چندنرخی ارز و وجود اختلافات قیمتی، نظم بازار بهم می خورد و تصمیم گیری از سوی سیاست گذار نیز به مراتب سخت تر می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24